Om mig

onsdag 10 november 2010

Att vänta på någon som inte kommer

På onsdagar vid ca 8-9 tiden på morgonen kommer varor normalt. Veckans huvudleverans liksom. Idag - nada. Klockan tickar, tickar och tickar... vi ringer och kollar och får till svar att "Njaaaeääääää... vi har då iiiiiiiinte hört nååååååååååååååååågot om nååååååååågra förseningar aaaaaaaaalls!!!"

OK

Inga förseningar och klockan blir 11... någon ringer: "Jodå, det var lite försenat idag, men senast kl. 12 är dom på plats". Lite försenat. 3-4 timmar. Lite försenat. Lite?

OK. Jag slutar 13.00. 1 timme att fixa upp leveransen på alltså. Härligt.

Klockan slår 12. Ingen leverans. Tick tock. Tick tock. Tick Tock.

Någon ringer: "Jo hej, det är jag Jesper som kör ut er leverans. Hörru jag har haft lite problem och så. Jag tänkte jag skulle ringa förut men jag glömde bort det men nu ringer jag iallafall. Jag är i Söderhamn nu så jag kommer väl till er snart kanske. Typ vid 14-tiden kommer jag nog. Skulle käkat lunch och så också nu dårå men får väl ta det sen då eller..."

OK.

Sen undrar folk varför dom inte får behålla jobbet.

Dax att åka och hämta Minna på dagis. Leveransen får bli ståendes till imorgon, om nu Jesper kom någon gång...

Tog med farfarn också - perfekt med lite barnpassning medans jag skottade bort monsterplogkanten!

1 kommentar:

Minnamamma sa...

Äh, på det här viset slapp du ju göra större delen av jobbet själv :-)